دوره 1، شماره 1 - ( 4-1403 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 32-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Toorani H. (2024). Why is Renegade?. SELMJ. 1(1), 27-32.
URL: http://selmj.ir/article-1-32-fa.html
تورانی حیدر. چرا نوکیش ! دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی 1403; 1 (1) :32-27

URL: http://selmj.ir/article-1-32-fa.html


عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران – ایران
چکیده:   (467 مشاهده)
ترجمه و برگردان فارسی کتاب « رِنگیِد لیدر شیپ»، در ابتدا رهبری مرتد و از دین برگشته تداعی می‌نماید! که در ادبیات و فرهنگ ما نامانوس و نپذیرفتنی است. البته در بطن و محتوای کتاب، به مفهوم ساختار شکنی و کنار گذاشتن قالب های کهنه و از رده خارج و ترویج و اشاعه خلاقیت و نوآوری در رهبری مدارس متناسب با عصر جدید (عصردیجیتال و دگرگونی های معاصر ) است. بنابراین انتخاب نامی که بتواند هم جذاب و هم متناسب باشد و هم بتواند یک نوع آشنازدایی را با خود به همراه داشته باشد دشوار می نمود و ذهن ما را روزها به خود مشغول کرد تا سرانجام طی مشورت با متخصصان ذیربط، نام «رهبری نوکیش» برای آن انتخاب شد. هدف از «رهبری نوکیش»، بهره برداری رهبران مدارس از پتانسیل و قابلیت فناوری و فضای دیجیتال در تربیت و یادگیری است. رهبری نوکیش تابع «قوانین نوکیشانه» است. توجه به این قوانین به ما کمک می کند تا هر کاری را که به مثابه یک رهبر آموزشی انجام می‌دهیم، (از جمله برنامه ریزی، تصمیم گیری، ایجاد ارتباط، آمادگی در جلسات، تدریس، بودجه‌بندی و تسهیل تجربه‌های یادگیری حرفه‌ای و...) موثر و کارامد باشد. پیشرفت‌هایی که در فناوری های آموزشی در عصر دیجیتال حاصل شده است، اراده ما را برای خدمت مناسب‌تر و پاسخگوتر به دانش‌آموزان تقویت کرده و ما را تشویق به تعهد دوباره برای انجام کارهای مهم در داخل مدارس ‌می کند. کامل این اثر مفید را می‌توانید با مطالعه کتاب رهبری نوکیش دنبال کنید. این نوشته روایتی از فرایند و چگونگی کشف و کسب یک کتاب تا خلق یک اثر ترجمه‌ای وفادار به همه حقوق معنوی مولف است، که امیدوارم برای همه ما در استفاده از آثار دیگران، درس‌آموز باشد.
متن کامل [PDF 485 kb]   (143 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

فهرست منابع
1. گوستافسون، بِرَد، يادداشت نويسنده كتاب رهبري نوكيش بر ترجمه آن، 1399
2. Gustafson, B. (2013, October 18). AR collaborative: World Book Talk tips & project letter. Retrieved from, https://adjustingcourse.wordpress.com/2013/10/18/ ar-collaborative-world-book-talk-tips-project-letter
3. Gustafson, B. (2015n, May 7). True learner empowerment. Retrieved from https://adjusting course.wordpress.com/2015/05/07/true-learner-empowerment
4. Gustafson, B. (2015o, January 20). What is innovation? Retrieved from https://adjusting course.wordpress.com/2015/01/20/what-is-innovation
5. http://www.k-12 leadership.org 4-dimensions-of-instructional-leadership, 2015 Center for Educational Leadership, University of Washington. (n.d.). 4 dimensions of instructional leadership. Retrieved April 10, 2016, from http://info.k-12 leadership .org/4-dimensions-of-instructional-leadership

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scholarship in Educational Leadership and Management Journal (SELMJ)

Designed & Developed by : Yektaweb