دوره 1، شماره 2 - ( 10-1403 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 42-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi S M, Pourhosein Gilakjani A. (2024). Introducing the Research Domains of Educational Management and Leadership in the Works of Joseph Murphy. SELMJ. 1(2), 17-42.
URL: http://selmj.ir/article-1-48-fa.html
احمدی سیده معصومه، پورحسین گیلاکجانی عباس. قلمروهای مطالعاتی مدیریت و رهبری آموزشی در آثار جوزف مورفی دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی 1403; 1 (2) :42-17

URL: http://selmj.ir/article-1-48-fa.html


گروه مترجمی زبان انگلیسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان ، ایران
چکیده:   (302 مشاهده)

هدف مقاله حاضر بررسی عمیق دیدگاه‌های جوزف اف. مورفی، یکی از چهره‌های شاخص در حوزه مطالعاتی رهبری و مدیریت آموزشی است. با طبقه‌بندی محتوایی آثار پر استناد مورفی در گوگل اسکالر و تحلیل آن این پژوهش به دنبال پاسخ به این پرسش است که کدامیک از قلمروهای حوزه مطالعاتی مدیریت و رهبری آموزشی در آثار مورفی، بیشتر مورد استناد قرار گرفته‌اند؟ در این پژوهش، ابتدا 20 اثر مورفی که بیشترین استناد را در سایت گوگل اسکالر داشت انتخاب شد. با بررسی دقیق،  این آثار منتخب به پنج  قلمرو مطالعاتی اصلی شامل رهبری آموزشی، بهبود واصلاح مدارس، سیاستگذاری وحکمرانی آموزشی، روش شناسی تحقیق در مدیریت و رهبری آموزشی و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی مدیریت و رهبری آموزشی طبقه‌بندی شده‌اند. با استفاده از تحلیل استنادی، میزان تأثیرگذاری هر دسته مشخص گردید. نتایج نشان می‌دهند که آثار مورفی در حوزه رهبری آموزشی بسیار متنوع هستند؛ همچنین این آثار به طور گسترده‌ای مورد استناد قرار گرفته‌اند و در نهایت آثار پراستناد مورفی، در شکل‌گیری نظریه‌ها و رویکردهای جدید در حوزه مطالعاتی رهبری و مدیریت آموزشی،  نقش مهمی داشته‌اند.
متن کامل [PDF 1307 kb]   (66 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

فهرست منابع
1. Ahmadi, S. M. , Soleimanpour, J. and Pourhosein Gilakjani, A. (2022). An Overview of New Scientometric Indicators. Science Cultivation, 13(1), 18-25.
2. Beck, L. G., & Murphy, J. (1993). Understanding the principalship: Metaphorical themes, 1920's-1990's. (No Title).
3. Goldring, E., Porter, A., Murphy, J., Elliott, S. N., & Cravens, X. (2009). Assessing Learning-Centered Leadership: Connections to Research, Professional Standards, and Current Practices. Leadership and Policy in Schools, 8(1), 1-36. [DOI:10.1080/15700760802014951]
4. Hallinger, P., & Murphy, J. (1985). Assessing the instructional management behavior of principals. The elementary school journal, 86(2), 217-247. [DOI:10.1086/461445]
5. Hallinger, P., & Murphy, J. F. (1986). The social context of effective schools. American journal of education, 94(3), 328-355. [DOI:10.1086/443853]
6. Hallinger, P., & Murphy, J. F. (2013). Running on Empty? Finding the Time and Capacity to Lead Learning. NASSP Bulletin, 97(1), 5-21. [DOI:10.1177/0192636512469288]
7. Hallinger, P., Heck, R. H., & Murphy, J. (2014). Teacher evaluation and school improvement: An analysis of the evidence. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 26, 5-28. [DOI:10.1007/s11092-013-9179-5]
8. Khalkhali A.(2023). Evolutionary Eras in the Theory and Practice of Educational Leadership. SELMJ 2024; 1 (1) :3-26. URL: http://selmj.ir/article-1-31-fa.html
9. Louis, K. S., Murphy, J., & Smylie, M. (2016). Caring Leadership in Schools: Findings From Exploratory Analyses. Educational Administration Quarterly, 52(2), 310-348. [DOI:10.1177/0013161X15627678]
10. Murphy, J. (1988). Methodological, Measurement, and Conceptual Problems in the Study of Instructional Leadership. Educational Evaluation and Policy Analysis, 10(2), 117-139. [DOI:10.3102/01623737010002117]
11. Murphy, J. (1990). Principal instructional leadership. Advances in educational administration: Changing perspectives on the school, 1(Part B), 163-200.
12. Murphy, J. (1991). Restructuring schools: Capturing and assessing the phenomena. Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027 (hardcover: ISBN-0-8077-3112-9; paperback: ISBN-0-8077-3111-0)..
13. Murphy, J. (1992). School effectiveness and school restructuring: Contributions to educational improvement. School effectiveness and school improvement, 3(2), 90-109. [DOI:10.1080/0924345920030202]
14. Murphy, J. (1992). The landscape of leadership preparation: Reframing the education of school administrators. Corwin Press, Inc.(a Sage Publications Co.), 2455 Teller Road, Newbury Park, CA 91320 (softcover: ISBN-0-8039-6028-X, $21.95; hardcover: ISBN-0-8039-6027-1)..
15. Murphy, J. (1993). Restructuring schooling: The equity infrastructure. School effectiveness and school improvement, 4(2), 111-130. [DOI:10.1080/0924345930040202]
16. Murphy, J. (1995). School-Based management as school reform: Taking stock. Corwin Press. [DOI:10.1080/00228958.1995.10531942]
17. Murphy, J. (1999). The quest for a center: Notes on the state of the profession of educational leadership.
18. Murphy, J. (2002). Reculturing the profession of educational leadership: New blueprints. Educational administration quarterly, 38(2), 176-191. [DOI:10.1177/0013161X02382004]
19. Murphy, J. (Ed.). (2005). Connecting teacher leadership and school improvement. Corwin Press.
20. Murphy, J. and Hallinger, P. (1992), "The Principalship in an Era of Transformation", Journal of Educational Administration, Vol. 30 No. 3. [DOI:10.1108/09578239210014333]
21. Murphy, J., & Hallinger, P. (1988). Characteristics of Instructionally Effective School Districts. The Journal of Educational Research, 81(3), 175-181. [DOI:10.1080/00220671.1988.10885819]
22. Murphy, J., & Louis, K. S. (1994). Reshaping the principalship: Insights from transformational reform efforts. Corwin Press, Inc., 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320-2218 (paperback: ISBN-0-8039-6080-8; hardcover: ISBN-0-8039-6079-4)..
23. Murphy, J., & Meyers, C. V. (2007). Turning around failing schools: Leadership lessons from the organizational sciences. Corwin Press.
24. Murphy, J., Elliott, S. N., Goldring, E., & Porter, A. C. (2006). Learning-centered leadership: A conceptual foundation. Learning Sciences Institute, Vanderbilt University (NJ1).
25. Murphy, J., Elliott, S. N., Goldring, E., & Porter, A. C. (2007). Leadership for learning: a research-based model and taxonomy of behaviors1. School Leadership & Management, 27(2), 179-201. [DOI:10.1080/13632430701237420]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scholarship in Educational Leadership and Management Journal (SELMJ)

Designed & Developed by : Yektaweb