دوره 1، شماره 2 - ( 10-1403 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 80-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseini N A, Kiamani B. (2024). Rereading Joseph Murphy's Revelation in the Field of Educational Leadership and Management Studies. SELMJ. 1(2), 44-80.
URL: http://selmj.ir/article-1-50-fa.html
حسینی نیره السادات، کیامنی بهرام. بازخوانی مکاشفه جوزف مورفی در حوزه مطالعاتی رهبری و مدیریت آموزشی دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی 1403; 1 (2) :80-44

URL: http://selmj.ir/article-1-50-fa.html


گروه علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، موسسه آموزش عالی شفق، تنکابن، مازندران، ایران
چکیده:   (286 مشاهده)
 هدف مقاله حاضر واکاوی آثار "جوزف مورفی" در حوزه مطالعاتی رهبری و مدیریت آموزشی است. جوزف مورفی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه ایالتی اوهایو و کارشناسی ارشد مدیریت مالی عمومی دانشگاه شیکاگو، لیسانس آموزش ابتدایی کالج ماسکینگوم، معاون اقتصاد و مدیریت بازرگانی دانشکده آموزش پیبادی، استاد آموزش دانشگاه واندربیلت و استاد میبورن در دپارتمان رهبری و سیاست‌گذاری سازمان‌ها و یکی از نظریه‌پردازان معاصر مدیریت و رهبری آموزشی است که مطالعات او در زمینه بهبود مدرسه، با تأکید ویژه بر رهبری و سیاست گذاری، تأثیر عمیقی بر فهم و توسعه رهبری آموزشی و بهبود کیفیت مدارس داشته است. مورفی در زمینه مدیریت و رهبری آموزشی 20 کتاب را تألیف، 12 اثر را ویرایش و مقالات زیادی را منتشرکرده است.  مورفی در آثاری مانند "چشم انداز: داربستی ضروری" (2014) و "رهبری مثبت مدرسه" (2019) هدف خود را "توسعه مفاهیم توضیحی یکپارچه‌ای می‌داند که چارچوب مفیدی را برای در نظر گرفتن عمل در شرایط خاص به افراد ارائه دهد". او  چشم انداز بهبود رهبری مدرسه را به سه حوزه متمایز اما مرتبط تقسیم بندی می‌کند: "ماموریت"، که به ارزش‌ها و هدف کلی می‌پردازد. "اهداف" برای جهت‌دهی و "انتظارات"، که اهداف خاصی را تعیین می‌کنند. مورفی در آثار خود پارادایم‌های سنتی را به چالش می‌کشد و با پرداختن به مؤلفه‌هایی مانند "بازسازی نظام آماده‌سازی رهبران مدارس" و "بازسازی نظام‌های آموزشی" چشم‌اندازی نو برای رویکردی پاسخگویانه‌تر و مسئولانه‌تر به رهبری مدرسه در قرن بیست و یکم ارائه می‌دهد. این مقاله با بررسی آثار جوزف مورفی و ردیابی بینش‌های او در رهبری و مدیریت آموزشی با تأکید بر بهبود رهبری مدرسه می‌تواند مسیر تحول دانش‌پژوهی رهبری آموزشی را به سوی بازآفرینی مفاهیم رهبری مدارس برای رسیدن به رویکردهایی عملگرایانه هدایت کند.

 
متن کامل [PDF 3077 kb]   (71 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

فهرست منابع
1. Murphy, J., & Torre, D. (2015). Vision: Essential scaffolding. Educational Management Administration & Leadership, 43(2), 177-197. [DOI:10.1177/1741143214523017]
2. Murphy, J. (2017). Professional Standards for Educational Leaders: The Empirical, Moral, and Experiential Foundations. : Sage Academic Books. [DOI:10.4135/9781506387079]
3. Murphy, J. (2006). Some Thoughts on Rethinking the Pre-Service Education of School Leaders. Journal of Research on Leadership Education, 1(1), 1-3. [DOI:10.1177/194277510600100111]
4. Mitchell, B. (1990). Loss, belonging and becoming: Social policy themes for children and schools. In B. Mitchell & L. L. Cunningham (Eds.), Educational leadership and changing contexts of families, communities, and schools. Chicago: University of Chicago Press. [DOI:10.1177/016146819009100602]
5. CaMpbell, R. F., Fleming, T., Newell, L. J., & Bennion, J. W. (1987). A history of thought and practice in educational administration. New York: Teachers College Press.
6. Guthrie, J. W. (1986, December). School-based management: The next needed education reform. Phi Delta Kappan, 68(4), 305-309.
7. Murphy, M. J., & Hart, A. W. (1988, October). Preparing principals to lead in restructured schools. Paper
8. presented at the annual meeting of the University Council for Educational Administration, Cincinnati.
9. Clark, D. L., & Meloy, J. M. (1989). Renouncing bureaucracy: A democratic structure for leadership in schools. In T. J. Sergiovanni & J. A. Moore (Eds.), Schooling for tomorrow: Directing reform to issues that count. Boston: Allyn and Bacon
10. Houston, H. M. (1989, March). Professional development for restructuring: Analyses and recommendations. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Francisco.
11. David, J. L. (1989a). Restructuring in progress: Lessons from pioneering districts. Washington, DC: National Governors' Association.
12. Wise, A. E. (1989, October 18). Calling for "National Institutes of Education." Education Week, 9(7), 36.
13. Clark, D. L., & Meloy, J. M. (1989). Renouncing bureaucracy: A democratic structure for leadership in schools. In T.
14. J. Sergiovanni & J. A. Moore (Eds.), Schooling for tomorrow: Directing reform to issues that count. Boston: Allyn and Bacon.
15. Corcoran, T. B. (1989). Restructuring education: A new vision at Hope Essential High. School. In J. M. Rosow & R. Zager (Eds.), Allies in educational reform. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
16. Murphy, J. (1998). Preparation for the School Principalship: The United States' story. [DOI:10.1080/13632439869556]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scholarship in Educational Leadership and Management Journal (SELMJ)

Designed & Developed by : Yektaweb