دوره 1، شماره 3 - ( 12-1403 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 58-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barari S. (2025). Field of Science in Educational Leadership. SELMJ. 1(3), 27-58.
URL: http://selmj.ir/article-1-53-fa.html
براری شهره. چارچوب علوم یادگیری در رهبری آموزشی دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی 1403; 1 (3) :58-27

URL: http://selmj.ir/article-1-53-fa.html


کارمند دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (217 مشاهده)
علوم یادگیری به بررسی شرایط و عوامل موثر بر یادگیری افراد می‌پردازد و اینکه چگونه تنوع انسانی نتایج آموزشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تحقیق نشان داد که 30 خطمشی آموزشی موجود با شواهد علوم یادگیری در تضاد هستند، که بیانگر فاصله‌ای قابل توجه میان علوم تربیتی و دیگر شاخه‌های علوم یادگیری است. علی‌رغم تلاش‌های محدود در برخی بخش‌های رهبری آموزشی برای گنجاندن داده‌های علمی بیشتر در فرآیند تصمیم‌گیری، رویکرد غالب همچنان به‌طور گسترده کسب‌وکار محور باقی مانده است. چنین رویکردی ممکن است توضیحی برای شکاف موجود باشد. تحلیل این نتایج به امکان تغییر از یک مدل کسب‌وکارمحور به یک رویکرد مبتنی بر علوم یادگیری می‌پردازد، تغییری که می‌تواند اولویت‌های آموزشی را به‌طور اساسی دگرگون کند. اتخاذ این دیدگاه می‌تواند به تعریفی متمایزتر و احتمالاً جهانی‌تر از مفهوم» کیفیت « در آموزش منجر شود. تعریفی که فراتر از اهداف اجتماعی و سیاسی فوری بوده و مستقل از زمینه تاریخی شکل‌گیری آن سیاست‌ها باشد. این مقاله پیشنهاد می‌کند تحقیقات بیشتری بر روی این چارچوب جدید مبتنی بر شواهد علوم یادگیری انجام شود تا مربیان بتوانند تصمیمات سیاستگذاری خود را بر اساس آن پایهگذاری کنند.
 
متن کامل [PDF 1659 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scholarship in Educational Leadership and Management Journal (SELMJ)

Designed & Developed by : Yektaweb