دوره 1، شماره 3 - ( 12-1403 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 12-5 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Toorani H. (2025). School principal, leader of change projects. SELMJ. 1(3), 5-12.
URL: http://selmj.ir/article-1-60-fa.html
تورانی حیدر. مدیر مدرسه، راهبر پروژه‌های تغییر دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی 1403; 1 (3) :12-5

URL: http://selmj.ir/article-1-60-fa.html


عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران – ایران
چکیده:   (92 مشاهده)
هدف این مقاله آشناسازی مدیران مدارس به مثابه راهبران پروژه های تغییر با چگونگی مدیریت تغییرات و برنامه ها و فعالیت های جدید در مدرسه است. در این راستا مراحل اعمال تغییر سازمانی، موانع پیش‌روی تغییرات، مقاومت افراد (نیروی انسانی) در مقابل تغییرات، انواع مقاومت، ریشه‌های مخالفت معلمان (کارکنان) با تغییرات، گروه تغییر و نقش مدیریت و رهبری مدرسه در پروژه تغییر تبیین شده است.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت، رهبری، مدرسه، راهبرتغییرات
متن کامل [PDF 605 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانش پژوهی در رهبری و مدیریت آموزشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scholarship in Educational Leadership and Management Journal (SELMJ)

Designed & Developed by : Yektaweb